~Kekasih Separuh Masa~

Posted by zetty edryana | 7:10 PM | 5 comments »

     Fenomena  : Kekasih Separuh Masa
      jam              : 8.00 pagi - 5.00 petang
                      ( Office Hour
Operasi      : isnin hingga jumaat 
           Pelakon       : Suami yang miang keladi
                                                   Isteri yang dahagakan kasih sayang....






Salam enty kali nie tentang fenomena " Kekasih Separuh Masa "
nie bukan dalam filem tapi kisah benar....yang berlaku depan 
mata zetty.nak kata zetty kolot ke??atau tak berfikiran terbuka,
tetapi apa yang zetty lihat nie memang salah,sama sekali.

Bagaimana perasaan kamu apabila insan yang kamu cintai dalam 
masa yang sama dicintai oleh orang lain,dan bagaimana pula sekiranya 
kamu mencintai insan yang telah dicintai dan dimiliki orang?????
mungkin cinta merupakan satu detik terindah untuk setiap insan,
namun sejauh mana tahap keindahan dan kebahagian itu akan berkekalan??
apalagi jika kamu menghadapi cinta dengan suami orang???
persoalanya adakah kebahagian itu berjaya diraih tanpa menyakiti hati 
insan lain ???korang fikir la sendiri.........

apa yang zetty nak sampaikan merupakan satu fenomena yang tak halal.
kisah mengenai percintaan antara isteri dan suami orang ,mungkin dah selalu 
terjadi,tapi nie la pertama sekali zetty lihat dengan mata kepala zetty sendiri,
bagaimana isteri yang sangup menduakan suami,atau curang.bayangkanlah....
dan hanya fikir keseronokkan sementara sahaja,kalau ibu rumah tangga macam tue,
dan menunjukkan tauladan yang tak elok pada anak2,macam mana dengan generasi 
kita yang akan datang,???adakah lebih teruk lagi????




bayangkanlah bercinta mengalahkan orang muda,ehh x malu ke pada zetty 
yang masih muda nie,zetty pun tak macam tue,cakap talifon merengek2,
antara dialognya macam nie....

perempuan : I sayang u,I rindu la kat u,
lelaki          : I pun rindu kat u,nnti kita jumpa kat tempat biasa,
                    kalau u sayang I u bagi la....
perempuan : " bagi apa "
lelaki          " ala u macam tak biasa la pulak,bagilah ..untuk membuktikan 
                    yang u sayangkan i....
perempaun  : ok sayang....nanti i bagi k...i pun sayang sangat kat u....bye...

eeeeee naik loyalah zetty dengar....,macam mana seorang perumpuan sanggup
melukakan hati kaumnya sendiri???
zetty pun heran la macam mana lelaki yang yang bergelar suami sanggup melukakan 
hati isterinya terutama kepada isteri yang tidak berkerja....memang kena kencing
hidup-hidup...si suami nie tak fikir atau kesihankah kepada isterinya yang menjaga manjaga
makan dan pakainya sehari2....sanggup dia menduakan isterinya kat rumah.....

dah dapat isteri yang soleh ,setia,menjaga makan pakai suami dan anak-anak,
tapi masih tak bersyukur,masih nak ada kekasih gelap ditempat kerja....
orang macam nie,zetty rasa tak layak menjadi ketua rumah tangga....
walaupun dilahirkan dalam agama islam,dan diberi ajaran islan yang secukupnya
tapi masih cetik ilmu,,,,sedarlah mak cik ,pak cik,abg, dan akak.....
"Kalau kamu kurang cerdik, jangan tunjukkan yang kamu itu kurang cerdik! 
Simpan untuk diri kamu saja!"
bak kata kawan zetty la......




bila habis masa berkerja ,habislah hikayat cinta diorang,bak kata perpatah
pandai makan ,pandailah simpan.....
konon tak ada pape yang berlaku,

nasihat zetty kepada kaum-kaum isteri
  • perlu ada perasaan cemburu dan tidak percaya kepada suami,
  • siasat tempat yang selalu suami kunjungi
  • periksa ,telefon suami selalu....
  • jangan biar suami mengadap komputer sendirian.....
  • dengar setiap perbualan suami ditelefon
  • pastikan time makan suami balik ke rumah.
  • kalau ade keje kat luar,isteri ikut sekali,
  • sentiasa perhatikan perubahan suami.
  • siasat siapa kawan suami....





"Hawa diciptakan daripada rusuk kiri adam,ungkapan ini,
membuktikan bertapa pentingnya seorang isteri disamping suaminya.
peranan isteri amat penting dalam mengharungi kehidupan sebagai insan
yang bertanggungjawab membahagiakan suaminya......"






mintak2 la semua nie dijauhi dari zetty dan keterunan zetty....
nauzubillah.......

www.tips-fb.com

5 comments

  1. Ikmal // April 25, 2010 at 7:25 PM  

    nilah yg d katakan tanda2 besar khiamat...suami ada perempuan simpanan..isteri ada lelaki simpanan...suka makan luar..bukan makan nasi..tp mkn nafsu berulam kan syaitan...sedar lah wahai manusia...kita ni makhluk lemah..jng biarkan nafsu mengawal hati..biarlah hati yg mengawal nafsu..agar hidup kita sentiasa dilindunggi ALLAH...
    ya ALLAH jauhilah aku dr semua ini..amin..

    nice post...all da best

  2. kersani // April 27, 2010 at 11:22 PM  

    saya sentiasa di sini...

  3. kersani // April 27, 2010 at 11:22 PM  

    saya sentiasa di sini...

  4. zetty edryana // April 28, 2010 at 12:07 PM  

    mal~yap betul tue....nafsu yang mengawal segalanya...

  5. zetty edryana // April 28, 2010 at 12:07 PM  

    fir~yap zetty pun masih disini