~DOAKU BUATMU KEKASIH~

Posted by zetty edryana | 11:27 PM | 5 comments »



kalau kita cakap pasal cinta ,memang takkan ade penghujungnye,
selagi manusia wujud selagi itulah cinta menjadi isu yang sangat 
menarik untuk dibicarakan.tapi sayang seribu sayang cinta 
tidak selalu dapat dinikmati,ia datang bersama bahagia 
tetapi juga kadang-kadang bersama derita.




tapi malam nie zetty teringat balik kisah cinta pertama zetty
bersama si dia,selama 4 tahun kami menjalinkan hubungan ,
dalam masa 4 tahun,macam-macam kenangan manis 
antara zetty dengan dia,




betul lah kata orang yang cinta  pertama adalah yang paling bermakna,
payah sunguh untuk memadamkan namanye,wajahnya,suaranya,
gelak ketawanya,dan gurau sendanya.....kenangan itu sentiasa 
kekal dalam ingatan selalu,dan timbul dalam saat yang tak terduga.

hampir semua orang ade pengalaman cinta pertama,
dan hampir semua orang ada pengalaman gagal  dalam percintaan
tapi kegagalan cinta pertama jauh lebih sakit daripada cinta-cinta berikutnya.
maka janganlah mudah untuk jatuh cinta buat kali buat kali pertama.
sebab yang pertama lebih menghiris sekiranya tidak kesampaian.







bagi diri zetty sendiri ,zetty memang tak dapat lupa kenangan zetty dengan si dia,
walaupun zetty dah ade cinta baru,tapi hati zetty tak dapat nak memberi cinta,
macam zetty bagi kat dia,zetty dah cuba nak lupakan  dia,tapi memang susah.
lagipun kami putus pun disebab kan fitnah dari orang ketiga,
entah la,bagi orang yang pernah alaminya sendiri mesti memahaminya.




Dia seorang yang paling memahami zetty,penyayang ,kelakar,
dan yang paling penting sangat romantik,
macam-macam dia buat kejutan yang tak terduga.
dengan dia lah zetty kenal erti cinta sejati.

kami bercinta jarak jauh,tapi dia tak pernah lupa mesej dan col zetty,
setiap jam  tanya khbar zetty,dah makan ke belum,masa tue zetty rasa bahagia 
sangat-sangat,rasa diri zetty dihargai .



tapi semua tue hanya tinggal kenangan.....dia telah kembali ke penciptanya,pada 30.3.2010
setelah sebulan koma akibat kemalangan jalan raya,pada mulanya zetty memang tak 
percaya langsung,tapi pada 14 february  2010,dia sempat col zetty ,
dia mintak maaf kalau selama nie dia ade buat zetty terasa n marah dengan dia,
yang paling zetty tak boleh lupa,katanya yang "CINTANYA KEPADA ZETTY 
SAMPAI KEHUJUNG NYAWA"sebenarnya zetty terharu,pada hari kekasih,
dia masih ingat nak col n ucap kat zetty,walaupun dalam  keadaan sakit...





walaupun ape pun,jujur zetty cakap,.sampai sekarang zetty tak boleh lupa 
segala kenangan kami bersama....tapi zetty terkilan sebab zetty dah buang semua
gambar dia.mungkin sebab terlalu marah....cuma yang tinggal hanyalah
henfon pemberiannye,yang zetty pakai sampai sekarang dan cincin.
zetty akan jaga baik2....zetty doakan semoga rohnya ditempatkan 
dikalangan orang yang soleh.....ampunkan segala kesalahannya Ya Allah.....



Harum Subur Di Hati




Di lingkaran diamku termanggu
Terkenangkan kembali
Saat indah aku bersamamu
Dibelai cinta suci

Sewaktu kelukaan hatiku
Kau datang dan memberi
Taburan bungan cinta sucimu
Harum subur dihati

Tapi kini kau pergi
Tinggalkan aku sendiri
Mengusir sepi, mengusir rindu
Terpisah selama-lamanya
Kau pergi dariku

Titisan airmata dipipiku
Memanjat doa suci
Saat indah aku bersamamu
Masih tetap di hati

Cintaku masih untukmu
Rinduku masih padamu
Biarpun kita terpisah jiwa
Namamu tetap dikalbu

Kusemadikan cintaku
Didalam doa kudusku
Kepada Tuhan aku meminta
Damailah engkau di sana
Mengadap Tuhan yang Maha Esa











hargailah cinta kamu,mahalkan sikit harganya,
agar apabila dibeli seseorang dia amat menghargainya,
zetty amat berharap cinta yang baru ini berkekalan sehingga 
ke akhirnya hayat..amin.......


www.tips-fb.com

5 comments

  1. kersani // April 5, 2010 at 8:20 AM  

    :|

    hurm....

    moga arwah ditempatkan di kalangan insan yg beriman.....

  2. zetty edryana // April 5, 2010 at 11:57 AM  

    amin.......

  3. hani raihan // April 5, 2010 at 10:18 PM  

    innalilah...

  4. NUR JANNAH // April 6, 2010 at 12:36 PM  

    alfatihah bt arwah..
    salam shbt ku...
    jika cinta tu pergi..
    msh ada cinta y baru utk mu memiliki..
    carilah..
    cinta tu xkn tnggalkn kau lagi..
    ia cinta sejati
    ia cinta halal..
    semua org akn bhgia dgn cinta y sejati ni..
    cinta tu sgt abadi..
    CINTA ALLAHURABBI..
    CINTAI ALLAH nescaya hatimu tenang lagi bhgia...

    knp xckp y bf ko dh meninggal?aku pun baru je tahu ni...sabar ye..insyaALLAH..ko psti jumpe cinta halal..jgn dilayan cinta sebelum khwin...belum tntu couple 10 thn...akn berkahwin...jaga lah hti..jaga iman...kol me..ym me..

  5. zetty edryana // April 6, 2010 at 10:00 PM  

    amin..moga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman...xde la nie exbf aku la....