~PUASA 2010~

Posted by zetty edryana | 2:47 PM | 2 comments »



Cepatnya masa berlalu,bulan Rejab dah lepas,
bulan Ramadan sedang berlangsung....
Tahun berganti tahun....Tak Terasa bulan 
yang mulia ini kembali lagi...

Pejam Celik,pejam celik ...
hari nie sudah 12 ramadan,lagi 18 hari lagi nak 
raya,tak sabar rasanya ..hehehe...


ramadan tahun nie lebih bermakna dalam hidup zetty,
sebab tahun nie zetty cuba-cuba berjinak dalam bidang 
perniagaan,saje-saje nak cari duit raya lebih,
tapi seronok juga,daripada zetty tak pandai masak,
sekarang nie boleh la sikit-sikit,nak kata sedap 
tak la,tapi boleh la sikit-sikit....


kalau sesiapa nak makan laksa utara,bihun sup
kuih karipap kentang dan sardin,kuih puteri ayu,seri muka
utara ,popia dan kuih sagu kelapa jemput2
datang ke gerai zetty tau.....makan sekali 
mesti nak 3 kali....hehehhe









~tiba-tiba teringat pulak zaman kecik-kecik dulu
sehari puasa dapat rm 1..sekaranga giliran 
zetty pulak bagi duit raya kat adik-adik....~

www.tips-fb.com

Nad AF8 - Aku Sudah Merdeka

Posted by zetty edryana | 1:46 PM | 0 comments »




 Pernah suatu ketika dulu



Ku buat apa yang disuruh
Walau tanpa rela ku turut jua


Makin lama makin ku tersedar
Untuk cari jalan keluar
Dari perhubungan yang hanya ada.. satu hala..

Chorus:

Kini ku sudah bebas..
Utamakan ruang terlepas
Terlepas dari penjara
Penjara cinta kita

Tangan tak bergari lagi
Ku cari arah sendiri
Kini aku sudah merdeka, woohoo!!



Merdeka woohoo!!



Ku dahulu sangkakan setia
Dapat memperkukuhkan cinta
Tapi apa guna jiwa merana



Kerna kau mempergunakan diri ini
Untuk kepentingan sendiri
Tanpa menghiraukan perasaan
Dalam sanubari..

(ulang chorus)

Tipu!!

Kata saja lelaki dewasa..
Tapi minda pun tidak sebaya.. (3x)




www.tips-fb.com

~SELAMAT HARI JADI YG KE 21 ZETTY ~

Posted by zetty edryana | 2:16 PM | 0 comments »




8 Ogos 2010,adalah hari yang penuh bermakna dalam hidup zetty,
Selamat Hari Lahir Zetty Edryana..sudah 21 tahun rupanya..
hari tue denaplah umur zetty 21 tahun...kalau 20 adalah pintu
gerbang kepada puluhan,maka 21 adalah isi kepada dunia puluhan.



Rasa sebentar sahaja masa berlalu,masih ingat diri-diri zetty tanpa 
melupakan meraka walaupun sekejap..famly dan teman2 adalah
segalanya bagi diri zetty....Dan Allah mengurniakan zetty perjalanan
Hari Lahir yang terindah pernah zetty lalui sepanjang hidup
zetty,Pastinya 8 Ogos 2010 takkan zetty lupakan sampai bila-bila.

Tahun nie juga berpuluh-puluh ucapan memenuhi wall facebook zetty,
tidak kurang juga yang menghantar mesej terus ke inbox facebook zetty,
ramai sangat,menyebabkan zetty teramat terharu dan tak sangka ramai 
juga yang ingat tarikh Hari Jadi Zetty.Terima Kasih Kawan-kawan.

MasyaALLAH,rasa diri ini mempunyai keluarga yang sangat besar
dan ramai,semoga semunya diredhai allah Swt.
Zetty ucapakan Terima Kasih atas doa-doanya,semoga yang 
mendoakan zetty akan diredhai dan dirahmati Allah lebih
dari yang didoakan..Amin..........


Yang tak tahannya ramai juga yang mendoakan 
supaya zetty cepat-cepat dapat jodoh....kelakar pun ada,...
bagi zetty biar la jodoh tue lambat lagi,
sebab zetty nak tumpukan pada famly dan kerjaya zetty......



Secara tak sengaja,Karnival  Jom Heboh Pun diadakan di melaka,
zetty pun ambil kesempatan la pergi sana,tapi sesuatu yang tak 
terduga,dek akal ku,apabila perkerja tv3 menarik zetty dan 
dia menyuruh zetty uji bakat sebagai PEMBACA BERITA TV3,
fuyoo..masa tue takut gila,dah la orang ramai,zetty rasa masa tue,
zetty macam baca berita doremon je...memang kelakar habis.....
baru la zetty tahu macam mana perasaan orang  uji bakat,
selama nie zetty tahu gelak je.....lepas nie,zetty takkan gelak lagi...

antara hadiah yg zetty dapat.....

Lepas Tue zetty pun pergi Dataran Pahlawan,dah lama niat nak 
tengok cerita "The Last Airbender 3D....walaupun kosong
kat depan skrim,tapi tengok je la...nama pun dah niat....hehhe
tapi cerita nie memang best sangat,yang tak best nye,lepas habis tengok,
bahu pun sakit....hehhehe

antara hadiah yg zetty dapat.....



Tahun nie zetty Tak banyak dapat hadiah,tapi tahun nie juga zetty dapat 
hadiah yang tak pernah terfikir zetty dapat....heheh
bila la zetty nak dapat kunci kereta sendiri ekk....
heheh berangan je zetty nie kan....
insyallah zetty akan berkerja keras untuk membeli
kereta sendiri....;)

antara hadiah yg zetty dapat.....



antara hadiah yg zetty dapat.....




~Terima Kasih Sangat-sangat kepada semua yang wish besday zetty
sayang korang semua..pejam celik,pejam celik,tak sangka dah 21 tahun,
ingat masih kanak-kanak ribena lagi......~

www.tips-fb.com

i love this song

Posted by zetty edryana | 1:01 AM | 4 comments »

 .....JATUH CINTA DENGAN LAGU NIE....




www.tips-fb.com

MANTRA

Posted by zetty edryana | 12:53 AM | 3 comments »




FILEM          :  MANTRA

PELAKON   :  ZUL HANDYBLACK               ( MUZIR )
                        HASNUL RAHMAT                 ( HASBI )
                        HANDAN RAMLI                    ( PAK LONG / WARDEN )
                        MAS MURHARNI                    ( MARIAM )
                        BOB LOKMAN                        ( HAJI FATAH )
                        RUZAIDI ABDUL RAHMAN   ( EMBAH )
                        MARIANI                                  ( BIDAN )





Salam ,Minggu lepas zetty jalan-jalan sambil cuci mata,
terus terang zetty memang tak minat sangat filem seram-seram nie,
tambah-tambah filem malayu,bukan nak kutuk ,tapi selalunya 
filem malayu nie pelik2 cikit,kadang-kadang kelakar pun ada.

Tapi zetty filem terbitan MIG Production ,( Mantra ) lebih baik
daripada mana-mana filem seram malayu yang lain,
filem mantar juga merupakan filem yang terakhir yang memaparkan 
penjara pudu sebagai lokasi sebelum ia diroboh,




sinopsis 


Filem seram ini mengangkat kisah penggunaan ilmu hitam kerana
dendam dan kepentingan diri sendiri. Kisah bermula dengan 
pembukaan cerita di kawasan perkuburan di mana Muzir dianiaya 
oleh Hasbi demi melengkapkan ilmu hitam serta mendapatkan isteri Muzir. 
Akibatnya Muzir dipenjarakan seumur hidup.

Di dalam penjara, Muzir berjaya mendapatkan ilmu hitam 
daripada Embah yang bakal menemui ajalnya. Namun, 
ilmu Muzir tidak sempurna kerana bilik penjaranya 
dikunci dengan ayat-ayat serta kalimah Allah. 
Lalu muncullah Pak Long, seorang warden penjara dan
 juga Pakcik kepada Muzir yang isterinya ditimpa musibah. 



Akibat cintakan isteri dan terdesak, Hafif telah bersetuju 
dengan syarat-syarat Muzir iaitu memadam ayat dan kalimah 
Allah di sekitar bilik penjara Muzir, menghidangkan tiga jenis 
hidangan untuk penjaga ilmu hitam dan mengambil tali pengikat 
pocong wanita yang mati kerana anak sulung menggunakan gigi.

Setelah ayat dan kalimah Allah berjaya dipadam oleh Pak Long, 
maka berlakulah perubahan ilmu Muzir dengan air yang melimpah 
di dalam bilik penjara serta bayangan makhluk hitam yang memenuhi 
dinding penjara. Serentak dengan itu, Muzir muncul di dalam sebuah 
paya lalu melakukan pembunuhan sebagai makanan kepada 
ilmu hitam miliknya. Maka bermulalah pembalasan dendam 
kesumat Muzir terhadap Hasbi.






filem mantar nie memang best...rugi kalau tak tengok,
kerana cinta,kita sanggup buat apa saja,
walaupun bertentang dengan ajaran islam

www.tips-fb.com

~LAYAN~

Posted by zetty edryana | 12:21 AM | 0 comments »



What You Waiting For 






Chorus (Colby)
Baby I never seen someone wit your body
You make me wanna get this party started
Hey baby come and tell me what’s the score
Baby baby tell me
What chu what chu waiting for

Chorus (Mizz Nina)
Baby I never seen someone with your body
You make me wanna get a little naughty
Hey baby come and get me it’s all yours
Baby baby tell me
What chu what chu waiting for

(Colby)
It’s your birthday so tell me what you wanna do
(Mizz Nina)
It’s my birthday I really wanna get with you
(Colby)
Drop the beat now and baby we can get it started
(Mizz Nina)
We’ll go insane and take it to the after party

(Colby)
So what’s your name
Hey baby what’s your name oh yeah
(Mizz Nina)
Sexy’s my name
Yeah sexy is my name
(Colby)
Ok and what’s your game
Hey baby what’s your game
(Mizz Nina)
Ok I like to play
I I like to play ay

Ulang Chorus (Colby)
Ulang Chorus (Mizz Nina)

Verse
(Colby)
Hey sexy girl from Kuala la la Lumpur
(Mizz Nina)
Hey baby that’s me
I’ll be on the dancefloor
(Colby)
I got chu a surprise
We’re poppin up in VIP
(Mizz Nina)
And if I ask nice can I take you home with me

Ulang Verse 2X
Ulang Chorus (Colby)
Ulang Chorus (Mizz Nina)

(Colby)
Baby let’s get crazy
Come on loose control ol ol
(Mizz Nina)
We’re gonna tear up the after party
I know you want some more oh oh oh
(Colby)
I wanna see ya work that body
Drop it down real low low low
(Mizz Nina)
Hey baby come and get me
Tell me what chu what chu
What chu waiting for


www.tips-fb.com

~DEMAN KALI KE DUA ~

Posted by zetty edryana | 4:24 PM | 0 comments »


Salam rasanya dah lama zetty tak jenguk kat sini,
sekarang nie zetty dah semakin sibuk,
macam-macam hal yang dah terjadi kat diri zetty,
tapi apa pun zetty tetap zetty....



Sudah 3 hari zetty demam,tapi yang peliknya
dalam sebulan dah 2 kali zetty kena serangan demam,
zetty rasa tahun nie paling kerap demam.
nak kata tak makan ubat,dah terlebih sangat pun.
tue la kadang2 zetty pun tak faham dengan diri zetty.



suara zetty sekarang pun dah macam penyanyi rock,
macam ella pun ada,dengan batuk berkahak lagi.
paling seksa masa nak jawab col,
memang zetty tak suka.




tapi kan masa demam nie,macam2 pulak zetty 
teringin nak makan,kadang2 macam orang 
mengidam pulak.tapi selalunya yang masam2.
sekarang zetty teringin nak makan laksa penang
dengan kerabu mangga...sedap.....
hehehe tue mgidam mengada2 namanya....

ok la zetty nak makan ubat ,dan nak tido balik,
harap-harap leaps nie,demam nie akan kebah...
dah tak tahan asyik tido je.....



www.tips-fb.com

~jalan2 dipetang sabtu~

Posted by zetty edryana | 12:14 AM | 1 comments »

Hari      : Sabtu
Tempat : Taman Rama-Rama Melaka
Mood   : Pusing-pusing Melaka



Salam rasanya dah lama zetty tak update blog,
rasanya dah berabuk blog nie...heheh
sejak dari minggu lepas zetty bz sangat,
macam-macam hal berlaku,,,
tapi apa yang penting ,zetty happy dengan 
diri zetty,happy selalu...hehehhe



Dah 8 tahun zetty menetap kat melaka,
baru hari nie,zetty dapat pergi ke Taman Rama-Rama Melaka.
tengok dari luar macam boring je,tapi bila masuk dalam
baru la tahu,macam-macam ada.
memang tak rugi,






Zetty ingat kat taman rama-rama ada rama2 je,
rupanya dah macam zoo....
macam-macam ada.yg paling zetty suka tengok,
gelagat monyet-monyet kat situ,
memang terhibur....kelakar,,,,








so kalau datang melaka,jangan lupa singgah
kat Taman Rama-Rama melaka tau....
anda mesti takkan menyesal......

www.tips-fb.com

~SELAMAT HARI AYAH~

Posted by zetty edryana | 10:23 PM | 0 comments »





tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…
hinggalah sekarang baru aku tersedar
ia sudah melimpah ruah….

kerana abah aku disini
kerana abah aku gembira
kerana abah kuterasa bahagia…
abah oh abah



abah…
semenjak kecil aku dibesarkan bagai menatang minyak yang penuh
semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu yang indah
semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang raja


abah…
ketika aku mengalah…
engkau semangatku
ketika aku sakit…
engkau penawarku
ketika aku bersedih…


kau air mataku
ketika aku ketawa
engkau riangku
dan ketika engkau berduka?
aku harap akulah penawar duka laramu
selamat hari bapa kepada abah ku......





SELAMAT HARI BAPA 


BUAT SEMUA YANG BERGELAR BAPA ,DADY,WALID,
PAPA ,DAN BANYAK LAGI...DAN YANG PALING 
ISTIMEWA BUAT ABAH ZETTY, 
"EN RUSNAN BIN SHUIB".

Abah terima kasih atas semua kesusahan dan pengorbanan abah 
untuk membesarkan "KC " HAFIZ,ANWAR,IZZAT,MANJA,
DAN JUGA  FAIZ.Jasa mu akan kami kenang buat selamanya......






"WE LOVE U DAD"






www.tips-fb.com