JANGAN KORABNKAN DIRI UNTUK BUKTIKAN CINTA!!!!!


sekarang nie macam dah jadi trend gadis-gadis remaja untuk serahkan 
tubuh mereka,kepada kekasih,opps  kenapa bergitu murah nilai harga dirimu???
tak sedar ke yang lelaki buaya yang hanya nak berseronok,
lepas habis madu,sepah pun dibuang......



mungkin ada yang cuba menafikan apa yang zetty katakan nie,
tetapi sama ada mahu mengakuinya atau pun tidak,
realitinya ada ramai gadis-gadis remaja diluar sana yang melakukannya,,,,
TAHNIAH  kepada yang tidak MELAKUKANNYA,
walaupun dicop kolot,ketinggalan zaman,tak ikut perkembangan semasa dan sebagainya
ternyata kamu bijak buat keputusan.....



zetty pun bukan nya baik sangat pun,
tapi walaupun semoden mana sekalipun gaya hidup,
soal harga diri dan maruah diri,jangan dipersendakan....
cuba fikir secara waras,KENAPA KITA BERCINTA/??/
SALAH KE KALAU BERCINTA....????
sebenarnya tak salah bercinta,dalam masa percintaan tue,adalah ruang untuk kita
saling kenal mengenali,sebelum memutuskan untuk hidup bersama....

tapi kalau dalam tempoh bercinta ,si dia sudah tunjukkan belang,
tanda-tanda tak bertangungjawab,lebih baik angkat kaki je....
ramai lagi orang yang lebih baik....
percayalah JODOH PERTEMUAN DITANGAN TUHAN,,,,



lagi satu zetty paling benci pada orang yang dah ade kekasih
tapi tetap mengaku single....memang tak sedar diri,,,,
bak kata kawan zetty iaitu KERSANI......

"utamakan dahulu kebahagian kamu,biarkan LELAKI BERMULUT LONGKANG
itu berjuta kali menyatakan kamu curang sekalipun,
kerana kamu berhak untuk kebahagian kamu.tak akan ada orang didunia ini
yang seharusnya menyayangi dan mencintai kamu lebih dari diri kamu sendiri....
jangan kamu sangka oleh kerana semua lelaki adalah khalifah dan pembimbing kamu
wanita ,tidak ada khalifah yang jahil!!!ada,dan banyak pulak kuantitinya !
percaya lah kamu harus tinggalkan fasa sedih untuk kamu menemui suatu fasa kebahagiaan,,,,
bertahan selagi termampu,tapi harus ingat ada orang lain yang mungkin jauh,
tapi menghargai kamu lebih dari SEGALANYA,,,,,,
(ayat nie paling zetty suka...tema kasih ye kersani)



"INGATLAH TIADA ISTILAH SISTEM BARTER DALAM BERCINTA'
I SAYANG U,I MAHU BODY U,
U SAYANG I,BAGI LA DARA U'
HADOI.....KALAU NIE YANG 
BERLAKU DALAM HUBUNGAN CINTA KAMU,
FIKIR LAH SEDALAM-DALAM.....
BERBALOI KE TAK....????
DAN KESAN YANG KAMU DAPAT......
FIKIR-FIKIR LAH.......







~mintak-mintak dijauhkan dariku dan keterunanku..amin~

www.tips-fb.com

2 comments

  1. Dr Nick Sina // March 10, 2010 at 5:38 AM  

    alhamdulillah coz jge khormatan diri awk..sbr ye zety..nick rse nick phm keadaan awk.. tc..jgn sedey2 tau..wslm

  2. kersani // March 10, 2010 at 12:23 PM  

    seumpama menukar satu kebahagiaan yang singkat dengan satu penderitaan yang berpanjangan...

    hubungan lelaki dan perempuan itu suatu yang terlalu indah untuk di'cemar'kan dengan nafsu yang tidak seberapa kan?

    :)