Setelah sekian lama zetty bercuti dari menulis blog,
malam nie zetty nak tulis pasal FACEBOOK yang menjadi kegilaan dunia sekarang...
tipu la kalau ade orang yang cakap dia tak tahu apa itu FACEBOOK...
adik zetty  yang umur 2 tahun pun dah tahu pasal FACEBOOK nie.......


sebenarnya ada baik buruknya berfacebook nie,,,,
dari facebook la zetty dapat bertemu balik dengan kawan2 lama yang dah lama terpisah...
dari facebook nie la ,zetty dapat tahu apa perkembangan dan aktiviti diaorang masing-masing....
dan dari facebook juga dapat merapatkan hubungan kekeluargaan ,
maklumlah masing2 dah merantau  jauh...ada yang belajar di utara selatan ,timur dan barat....
setahun sekali baru dapat berjumpa ...tue pun masing-masing malu 
hanya senyuman je yang terukir..maklumla setahun  sekali jumpa semua malu-malu....
dari facebook juga ,zetty dapat tahu yang sepupu-sepupu zetty tengah hangat dilamun cinta....
makan nasi minyak jangan lupa jemput tau,.,,,,


dari kebaikan berfacebook nie ,ada juga keburukannya juga....
isteri boleh curang ,suami pulak main kayu tiga,kalau main golf xkisah la....best juga,,,,
mana la tahu boleh jadi tiger wood ke....pak cik kayo......
seelok-eloknya suami dan isteri kena ade satu akaun facebook bersama....
takdela kes suami dan isteri ade kekasih gelap...huhuhuhu


bagi yang belum berkawin dan sedang hangat bercinta ada juga yang curang dari belakang...
eloklah kalau ade PERASAAN WAS-WAS  terhadap kekasih masing-masing......
ada juga kes BF YANG TAK NAK ADD KEKASIHNYA....
mungkin malu kot....atau pun gf nya tak memenuhi KRITERIA ,impiannya kot.....
ataupun si bf tue takut saham jatuh kot.......maklumlah saham tengah naik sekarang nie....
takpun ada kekasih gelap.......




kalau dua tiga hari nie,dia jarang mesej atau col,
dan memberi alasan bz,mengalahkan BARACK OBAMA,
faham-faham je la...tak payah nak pening-pening....
tunggu masa pastu angkat kaki je la......



kadang-kadang kita tahu yang kekasih kita curang ,atau kita langsung tak ada dalam hati dia,
tapi mungkin DIAM LEBIH BAIK KOT,,,,,,
andai ada jodoh ada la....tue semua kerja TUHAN,.,..,..
kadang-kadang bercinta 10 tahun pun,
belum tentu boleh kekal........



maaf,andai ada yang terasa,
ini semua tak ada kena mengena 
yang hidup atau yang sudah tiada.... 


www.tips-fb.com

6 comments

  1. hani raihan // March 14, 2010 at 11:38 PM  

    hanya Allah sahaja yang tahu ape yang tersirat kat hati kak zetty..hehe =)
    moga 1 hari nanti die akan mengerti...

  2. zetty edryana // March 15, 2010 at 9:47 AM  

    AMIN..AKAK PUN HARAP MCM 2......

  3. dyansayangidris // March 15, 2010 at 12:47 PM  

    akk sokong zetty nye entry ni...

  4. zetty edryana // March 15, 2010 at 2:17 PM  

    tue la akak.zetty pun x thu nak cakap mcm mne lagi......mcm2 skrg nie....

  5. Ikmal // March 15, 2010 at 11:09 PM  

    sabar ok

  6. kersani // March 20, 2010 at 10:16 AM  

    =)