~cinta jarak jauh...boleh kekal ke???~

Posted by zetty edryana | 1:47 AM | 10 comments »

Dah lama rasanya,zetty tak up date blog....
maaf ye...zetty bz sikit sekarang nie....(mcm ada peminat la pulak...)
ok la...entry kali nie ,zetty cuma nak kongsikan bersama korang,
tentang satu topik yang tak dapat  disangkal lagi,
memang ada kaitannya dengan diri zetty,atau mungkin juga korang pernah alami sendiri....



pernah tak korang rasa terlalu jauh dengan seseorang???apabila perasaan sayu
dan kerinduan yang mendalam terhadap seseorang,ia membuatkan anda sering termenung
memikirkan dirinya.....(betul tak.....)



bayangkan lah kalau korang bertugas jauh diutara,sedangkan sidia pula
berada diselatan,mengatur janji temu dengan komitmen yang banyak,
sedangkan pada masa yang sama,rindu terhadap sidia meluap-luap....
pasti tersiksa.....korang pernah alami tak....kalau zetty yang tanya,
mesti la zetty pernah alami semua nie.....huhuhu....

tapi kadang-kadang cinta jarak jauh nie seronok juga,
kita boleh mguji tahap kejujuran sidia,...
sesekali jumpa ,memang rasa macam dunia nie kita yang punya....
tapi ada juga yang tak seronok dengan cinta jarak jauh nie,
kadang-kadang ada juga perasaan curiga,sebab takut
kasih sayang yang sedang disulam akan terhakis perlahan-lahan......(aduh gedikla pulak ayat nie..)

tapi zetty percaya,jauh atau dekat bukan segalanya dalam percintaan,
yang penting niat dan hati mesti la betul...
bagi zetty jangan jadikan cinta jarak jauh sebagai pemusnah cinta,
tapi jadikan seabgai satu cabaran yang akan memberikan kita lebih
semangat untuk meneruskan cinta itu..



zetty masih ingat lagi kata-kata dari kawan zetty...
kata dia"ramai orang tahu makna putus kasih,
dalam perhubungan ,masa tue kita tidak tahu apa 
yang perlu kita lakukan....semuanya rasa seakan-akan
hidup tidak bermakna....berjurai air mata dikeluarkan
dan perbagai memori indah saat bersama dengan sidia,
akan hadir dalam minda waktu itu....tapi semunya 
tidak berguna lagi,kerana dia bukan lagi pasangan anda,,,'"
selagi ada 3K dalam diri kita,zetty percaya seaglanya akan menjadi mudah....


sebenarnya perhubungan jarak jauh ,tidak dinafikan amat berisiko ,
tapi disebalik risiko nie la yang bakal manguji sejauh mana kejujuran kita dalam percintaan.....
apa-apa pun yang penting kita happy......



~zetty pun tak tahu nape zetty tulis pasal nie...
mungkin zetty rindukan seseorang,
tapi adakah dia pun rindukan zetty.....
entah la...hanya dia je yang tahu tentang hati dia,....~







www.tips-fb.com

10 comments

  1. kersani // March 7, 2010 at 4:20 AM  

    hmm, rindukan siapa ni ya??

  2. Ikmal // March 7, 2010 at 9:59 PM  

    perhhhhhhhh
    x tau mal nk ckp ape...
    mmg shahdu...

    shahdu malam melabuh sepi..

  3. zetty edryana // March 7, 2010 at 10:23 PM  

    ikmal~hehehhe saje2 je....

  4. zetty edryana // March 7, 2010 at 10:24 PM  

    kersani~entah la...kat awk kot....hehehhe

  5. Dr Nick Sina // March 7, 2010 at 10:30 PM  

    semoga berkekalan dan direstui ALLAH
    ~amin~ikhlas dr nick~setuju dgn zety..3k!!!

  6. hani raihan // March 7, 2010 at 10:47 PM  

    hehe..btul tue..memang kejujuran segalanyee.. =)

  7. kersani // March 10, 2010 at 12:21 PM  

    :D

  8. b.E.L.L.e // March 15, 2010 at 10:41 AM  

    salam,
    hi, zetty..saje jln2 kat blog zetty...tbe2 tgk title n3 ni interesting plak..heheh..saye setuju ngan zetty..sebab saye pon ade experience jgk..hee~~

  9. zetty edryana // March 15, 2010 at 10:58 AM  

    belle~terima kasih....coz sdi jalan2 kat blog zetty.....

  10. dyansayangidris // March 15, 2010 at 12:49 PM  

    i agree wif u