Alamak  kluar lagi cite buang bayi....aduh penat la macam nie....
bila baca paper ade je kes buang bayi,tepi longkang la,
dalam tong sampah la,naik muak bila baca.....

cutenya,,,mcm zetty dulu2 kot.....

kenapa kejam sangat !!haiwan pun rasa sayang pada anaknya...
inikan pulak manusia,dgn senang hati meninggalkan bayi 
dengan hasrat "BIAR LA MATI "x ubah seperti pembunuh....

kes2 rogol seperti bapak rogol anak sendiri macam dah jadi perkara biasa...
kaum wanita yang terniaya....sedangkan lelaki terlepas macam tue je...
yang tanggung malu perempuan....lelaki2 kat luar,
tlonglah jadi anak jantan sejati,'BERANI BUAT BERANI TANGGUNG'


~sedih sendirian~


patutnya lelaki menjadi pembimbig,bukannya perosak,
seronak sama dirasa mengapa derita dipikul  sendirian
xsalah bercinta,tapi mstila ada batasnya......


~jgn ikut nafsu......~

seks  sebelum bernikah bukan budaya kita,
jangan sampai bayi yang tak berdosa menjadi mangsa,
mereka  juga ada hak untuk bernafas dibumi ini....


comelnya.....kalau xnak bagi kat zetty....

zetty sarankan kaum2 perempuan jangan mudah terpedaya
dengan janji2 manis lelaki,
seeloknya belajarlah seni mempertahankan diri,
supaya tidak tewas ditangan lelaki.....


nie salah satu,kalau pandai tinju lagi bagus....


perempuan2 diluar jangan la pakai pakaian yang mennjolok mata,
sebaik2nya pakai la pakaian seperti  MODEL DIBAWAH.....

sory nk gedik sekejap......huhuhu

hari ini boleh jadi semalam,
esok sudah tentu menjadi hari ini,
namun semalam tidak akan menjadi hari ini dan esok,
kerana lumrah alam,masa tidak dapat diulang kembali,
untuk memberi peringatan kepada insan,
memperbaiki diri.......



~ya Allah,selamatkan keluargaku n diriku
 daripada perbuatan2 yang tidak bermaruah ini
~aminnn...





www.tips-fb.com

4 comments

  1. admiral hafiz // February 18, 2010 at 10:30 PM  

    apsal yg last skali 2 copy aku pnye???

  2. Ikmal // February 18, 2010 at 11:04 PM  

    mal doakan zetty dan kuarga dilindungi ALLAH dan d jauh kan dgn cubaan ALLAH

  3. zetty edryana // February 18, 2010 at 11:32 PM  

    hafiz~aku kan akak,so ayat aku dan ko lebih kurang je la...xkan nk berkira kot.....huhuhu

  4. hani raihan // February 18, 2010 at 11:52 PM  

    hehehe..patutlaa hani mcm kenal je ayat yang kt last2 sekali tu.. =)