~berani kerana benar~

Posted by zetty edryana | 12:49 AM | 4 comments »



Zetty boleh melontarkan pendapat dengan sangat yakin sekali,
membidas kata-kata dari pihak lawan pun zetty mampu,
selagi benda tue benar...tapi dalam tak sedar ,
zetty akui zetty ada kelemahan sendiri.....

memang sifat zetty agak lurus,senang mempercayai orang.
adat manusia ada kelemahan dan ada juga kebaikan....
kalau semuanya sempurna tak adalah istilah saling melengkapi.....kan3x.....

sifat lurus zetty nie kadang2 agak-agak membebankan,
tapi kalau orang tipu,zetty boleh terima lagi,
positif .myb niatnya mahu bergurau,,,
tapi bila berkait dengan hati dan naluri zetty akui zetty tewas.....
positif entah kemana,optimis ?????hilang entah kemana......
itue la diri zetty....kadang-kadang kalau kita percayakan orang,
orang pulak pijak kepala kita balik.......
tapi kalau kita buat jahat dengan org,tahu pulak takut.......
itulah hukum karma.........



sebab zetty lakarkan entry nie untuk kongsi idea dengan korang,
berkaitan dengan orang yang suka,mengapi-gapi dan manipulati cerita.....
mesti korang pernah alami,kalau bagi zetty,benda nie dah selalu zetty lalui....
biarpun orang tue bukan la dekat dengan zetty,tapi sedikit sebanyak mestila zetty kecewa....

kawan baru,perasaan baru,kepercayaan baru,
tapi kalau sekali ditipu ,tak semudah zetty nak maafkan.....
kawan boleh tapi percaya semestinya tidak.......


disebabkan golongan ini,pergaduhan boleh timbul,
tak rasa bersalah ke ????mengapi2kan dua pihak....
besar dosanya tau......tolonglah bertaubat.....
zetty sayang kamu,zetty tak nak kamu sakit beban azabNya......
(zetty tegur nie,sila terasa ye....jangan buat tak tahu lak.....)
mugkin khilaf zetty juga,mudah sangat menaruh kepercayaan kat orang lain......
itue lah diri zetty,buruk sangka bukan sifatku........sedih la pulak.....



itulah dunia sekarang.tak semua orang kita boleh percaya,
kadang-kadang hanya manis dibibir sahaja.....
sebab itu kita mesti sedar  tak semua orang baik,
dan tak semua orang jahat...
kita perlu ada perasaan was-was dalam diri kita,
akhir sekali cintailah diri kita sebelum mencintai diri orang  lain.......



P/S -MUNGKIN BERHATI-HATI LANGKAH TERBAIK,
JANGAN MUDAH PERCAYAKAN ORANG,
BUKAN NIAT UNTUK MENGESYAKI,
TAPI UNTUK KESELAMATAN DIRI JUGA.....
BETUL TAK.......????







www.tips-fb.com

4 comments

  1. kersani // February 27, 2010 at 10:37 AM  

    hmm, semuanya terletak pada tangan awak sendiri.

    nilailah apa yg terbaik utk diri awak ya?

    :)

  2. zetty edryana // February 27, 2010 at 10:44 AM  

    tema kasih ye kersani........

  3. Ikmal // March 2, 2010 at 3:39 PM  

    bergantung pd hati zetty...yg pntg zetty kn nilai ssorg dgn mata hati n pertolongan dari ALLAH...insyaALLAH zetty akn mnmui ape yg zetty mahukan
    insyaALLAH....

  4. NUR JANNAH // March 2, 2010 at 4:16 PM  

    SALAM sahabatku...la tahzan...innallahamaasobirin..jgn bersedih..ALLAH bersama2 dgn org y sabar..
    jgn mengalah..jgn putus asa..jgn down
    kerana jika awk ada sifat2 itu..syaitan akan terus belenggu awak..ingat ALLAH..nescaya hati tenang..
    cubalah..ALLAH jaga kita..jika kita jaga ALLAH..