~DENDAM SEORANG PEREMPUAN~

Posted by zetty edryana | 12:04 AM | 10 comments »




"Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat."


Adakah korang setuju dengan ungkapan diatas???
bagi zetty la ,zetty setuju sangat tiada apa yang salah dan tiada
sebarang keraguan walau sedikitpun.itupun secara teorinya....
Norma masyarakat kita hari nie,senang sangat untuk menghukum
dari mempertimbangkan ataupun memaafkan,

"Sejuta kebaikan yang dilakukan selama seratus tahun bisa hilang dengan satu
kesilapan yang bisa dilakukan untuk cuma satu minit."




kamu pernah dikianati cinta???zetty percaya mesti semua pernah rasa,
wanita sememangnya ingin dirinya dicintai dan dihargai,apatah lagi
mengharapkan sebuah percintaan yang tiada titik noktahnya.
lebih-lebih lagi dari insan tersayang,mesti kita ingin jadi wanita 
pertama dalam hidupnya...bukannya berada ditangga kedua,ketiga
dan seterusnya.sekali cinta diduakan ,tiada maaf untuk selamanya.

Bayangkah lah setahun melayari alam percintaan,tapi tiba-tiba
kita dikejutkan oleh berita yang menyakitkan dan hampir mendapat
serangan jantung.apa kita nak buat kalau kita dapat tahu yang bf 
yang paling percaya main kayu 3 di blkg kita???
padahal selama nie kita ikut segala kata-kata dia,walaupun
zetty tak terima sepenuhnya,tapi disebabkan syg zetty ikut je...
walaupun dia mengawal hidup dengan cara menyekat circle of friends zetty,
zetty turut kan saja segala permintaan dia,hingga ke satu saat zetty elakkan 
untuk keluar dengan kawan-kawan seperti main boling,tengok wayang
dan makan2,,,zetty tak nak kitaorang bergaduh disebabkan hal yang kecik nie.


walaupun kadang2 dia sibuk ,tapi zetty faham dan hormat kerjayanya,
kadang2 tue memanglah zetty terasa,dan sunyi,tapi nak buat macam mana,
dah namapun kerja,dah la dia jauh,nak jumpa pun susah....
tapi zetty tak kisah sangat la "Betul kata orang tua2,ikut hati mati,sekarang 
zetty kena fokos satu-satubenda sebelum zetty nak fikir benda-benda lain ,
benda2 yang memeningkan kepala seperti itu,rasanya tak perlu fikir lagi ,
nnti kalau dilayan pun buat panjang cerita je,macamlah zetty tak ada kerja lain nak buat.....

Tapi zetty betul-betul tak sangka,apa yang zetty dah korbankan selama nie,
langsung dia tak hargai,terbaru zetty dapat tahu,rupanya dia ade ramai gf di belakang
zetty,zetty dapat tahu pun daripada kawan-kawan yang pernah menjadi mangsa dia.
memang zetty tak sangka,dia yang selama nie zetty angap macam idola zetty,
rupanya lebih dasyat daripada...........entahlah susah zetty nak cakap.....
sakit memang sakit,ikutkan hati memang zetty berdendam dengan dia.
sebab setahun dia menipu zetty....


zetty tak nak kata dendam tue bagus,atau satu sifat mulia yang patut diamalkan,
mungkin ada yang tak setuju,dengan tindakan zetty,tapi kadang-kadang
sedikit dendam perlu juga supaya kita,naik semangat dan fokus apa yang 
kita sebenranya nak dan tak pernah terfikir pun sebelum nie.
zetty rasa orang yang macam  nie perlu diberi pengajaran.atas tingkah lakunya
yang kurang ajar,cara percakapan ibarat Longkang di Chow Kit atau dia
memang jenis yang perlu disound dengan cara bergitu....
disebabkan perbuatannya lah zetty menjadi tidak percaya kepada semua orang.
zetty rasa semua lelaki cuma nak ambil kesempatan je atas kelemahan kaum wanita.

jangan kamu sangka semua lelaki adalah khalifah dan pembimbing kaum wanita,
tidak ada khalifah yang jahil ...Ada,dan banyak pulak kuantitinya!!!!!!!!!
percayalah....kamu harus tinggalkan fasa sedih untuk kamu menemui satu fasa 
kebahagian,bertahan selagi termampu,tapi sentiasa ingat ada orang lain yang
mungkin jauh tapi menghargai kamu,lebih dari segalanya....

zetty ada teringat satu perpatah china yang menyebut



"Bila kamu hilang sesuatu yang kamu sayang, atau cinta, ia hilang dan pergi bersama nasib yang buruk... Jadi jangan terlalu bersedih atas kehilangan itu"...

(。♥‿♥。)





Jangan Tinggalkan Orang Yang Kita Sayang
Untuk Orang Yang Kita Suka,
Kerana Orang Yang Kita Suka
Akan Tinggalkan Kita Untuk Orang Yang Mereka Sayang...
Jangan Cuba Dapatkan Apa Yang Kita Sayang,
Tapi SayangLah Apa Yang Kita Dapat......









"JanganTerlalu Mengharapkan Sesuatu Yang Mungkin Atau Tak Mungkin Terjadi"!


www.tips-fb.com

10 comments

  1. Emy // May 22, 2010 at 2:28 AM  

    biase lah , perjalanan masih jauh lagi....bnyk yng perlu bljar , janji ade pegangan hidup, br ok!

  2. Emy // May 22, 2010 at 2:31 AM  

    bende yng thanks you so much nie , ade gmbar ati gerak2 nie ggu nk bace laaa....mungkin letak sudut lain baru ok

  3. kersani // May 22, 2010 at 11:08 AM  

    penulisan zetty dah semakin baik.

    teruskan....

    :D

  4. zetty edryana // May 22, 2010 at 1:51 PM  

    emy~ok terima kasih...

    kersani~hehehhe terima kasih...

  5. hani raihan // May 22, 2010 at 5:16 PM  

    lelaki, ade kale die lgsg tak pernah mengenal n mengetahui erti cinta sebenar..huhu

  6. m azizan // May 22, 2010 at 8:25 PM  

    sabarlah zetty....tiap ape yg terjadi ade hikmahnye yg tersendiri...sy juga pernah mengalaminye..jgnlah difikirkan sgt...masa yg berjalan akan mengubati hati yg luke yu...pokde nazri

  7. zetty edryana // May 22, 2010 at 11:44 PM  

    hani~yap akak suka la ayat n kata2 hani nie...boleh pinjam x????

  8. zetty edryana // May 22, 2010 at 11:45 PM  

    pokde~mmg la...tapi sakit n perit nk terima semua nie....

  9. -Faridz- // May 24, 2010 at 8:10 AM  

    huhu zetty .. sy phm. mmg perit.. insyaAllah nt zetty akn dpt melepasinya.. Allah sentiasa berada ngn org2 yg sbr..

  10. zetty edryana // May 25, 2010 at 4:17 PM  

    faridz~terima kasih sangat2....