~Kekasih Separuh Masa~

Posted by zetty edryana | 7:10 PM | 5 comments »

     Fenomena  : Kekasih Separuh Masa
      jam              : 8.00 pagi - 5.00 petang
                      ( Office Hour
Operasi      : isnin hingga jumaat 
           Pelakon       : Suami yang miang keladi
                                                   Isteri yang dahagakan kasih sayang....






Salam enty kali nie tentang fenomena " Kekasih Separuh Masa "
nie bukan dalam filem tapi kisah benar....yang berlaku depan 
mata zetty.nak kata zetty kolot ke??atau tak berfikiran terbuka,
tetapi apa yang zetty lihat nie memang salah,sama sekali.

Bagaimana perasaan kamu apabila insan yang kamu cintai dalam 
masa yang sama dicintai oleh orang lain,dan bagaimana pula sekiranya 
kamu mencintai insan yang telah dicintai dan dimiliki orang?????
mungkin cinta merupakan satu detik terindah untuk setiap insan,
namun sejauh mana tahap keindahan dan kebahagian itu akan berkekalan??
apalagi jika kamu menghadapi cinta dengan suami orang???
persoalanya adakah kebahagian itu berjaya diraih tanpa menyakiti hati 
insan lain ???korang fikir la sendiri.........

apa yang zetty nak sampaikan merupakan satu fenomena yang tak halal.
kisah mengenai percintaan antara isteri dan suami orang ,mungkin dah selalu 
terjadi,tapi nie la pertama sekali zetty lihat dengan mata kepala zetty sendiri,
bagaimana isteri yang sangup menduakan suami,atau curang.bayangkanlah....
dan hanya fikir keseronokkan sementara sahaja,kalau ibu rumah tangga macam tue,
dan menunjukkan tauladan yang tak elok pada anak2,macam mana dengan generasi 
kita yang akan datang,???adakah lebih teruk lagi????




bayangkanlah bercinta mengalahkan orang muda,ehh x malu ke pada zetty 
yang masih muda nie,zetty pun tak macam tue,cakap talifon merengek2,
antara dialognya macam nie....

perempuan : I sayang u,I rindu la kat u,
lelaki          : I pun rindu kat u,nnti kita jumpa kat tempat biasa,
                    kalau u sayang I u bagi la....
perempuan : " bagi apa "
lelaki          " ala u macam tak biasa la pulak,bagilah ..untuk membuktikan 
                    yang u sayangkan i....
perempaun  : ok sayang....nanti i bagi k...i pun sayang sangat kat u....bye...

eeeeee naik loyalah zetty dengar....,macam mana seorang perumpuan sanggup
melukakan hati kaumnya sendiri???
zetty pun heran la macam mana lelaki yang yang bergelar suami sanggup melukakan 
hati isterinya terutama kepada isteri yang tidak berkerja....memang kena kencing
hidup-hidup...si suami nie tak fikir atau kesihankah kepada isterinya yang menjaga manjaga
makan dan pakainya sehari2....sanggup dia menduakan isterinya kat rumah.....

dah dapat isteri yang soleh ,setia,menjaga makan pakai suami dan anak-anak,
tapi masih tak bersyukur,masih nak ada kekasih gelap ditempat kerja....
orang macam nie,zetty rasa tak layak menjadi ketua rumah tangga....
walaupun dilahirkan dalam agama islam,dan diberi ajaran islan yang secukupnya
tapi masih cetik ilmu,,,,sedarlah mak cik ,pak cik,abg, dan akak.....
"Kalau kamu kurang cerdik, jangan tunjukkan yang kamu itu kurang cerdik! 
Simpan untuk diri kamu saja!"
bak kata kawan zetty la......




bila habis masa berkerja ,habislah hikayat cinta diorang,bak kata perpatah
pandai makan ,pandailah simpan.....
konon tak ada pape yang berlaku,

nasihat zetty kepada kaum-kaum isteri
  • perlu ada perasaan cemburu dan tidak percaya kepada suami,
  • siasat tempat yang selalu suami kunjungi
  • periksa ,telefon suami selalu....
  • jangan biar suami mengadap komputer sendirian.....
  • dengar setiap perbualan suami ditelefon
  • pastikan time makan suami balik ke rumah.
  • kalau ade keje kat luar,isteri ikut sekali,
  • sentiasa perhatikan perubahan suami.
  • siasat siapa kawan suami....





"Hawa diciptakan daripada rusuk kiri adam,ungkapan ini,
membuktikan bertapa pentingnya seorang isteri disamping suaminya.
peranan isteri amat penting dalam mengharungi kehidupan sebagai insan
yang bertanggungjawab membahagiakan suaminya......"






mintak2 la semua nie dijauhi dari zetty dan keterunan zetty....
nauzubillah.......

www.tips-fb.com

~PENANGAN KISAH ADAMAYA~

Posted by zetty edryana | 11:17 PM | 2 comments »



Salam....nie kali kedua zetty tulis entry tentang cerita yang 
hot diabad nie......nak wat macam mana mungkin petang
tadi takde rezeki zetty nak post kot....ok la zetty tulis lagi sekali...
sejak akhir2 nie,zetty rasa dah jatuh hati la....bukan jatuh hati kat seseorang
tapi jatuh cinta kat slot akasia ADAMAYA ditv3.....

cirita tue memang menarik...tak heran la setiap hari isnin hingga khamis,
tetap pukul 6.30 zetty orang pertama ada didepan tv...
cerita tue memang best ,sesuai untuk tontonan seisi keluarga.
kisah dia tentang perkahwinan tanpa cinta dan cinta yang diatur 
oleh orang tua...



ok la zetty cerita sedikit sinopsis cerita nie......

Perkahwinan adalah suatu ikatan suci manakala cinta sejati 
menuntut pengorbanan. Begitulah yang terjadi terhadap Adam
24 tahun (Hussein) dan Maya, 21 tahun (Lisa Surihani). 
Adam kelulusan undang-undang tetapi lebih cenderung kepada fotografi.
Maya merupakan pelajar universiti tahun kedua dalam bidang insuran. 
Ibu bapanya mengambil keputusan mencarikan suami yang dapat
menjaganya kerana mereka terpaksa bekerja di luar 
negara selama lima tahun. Adam ialah pilihan terbaik
kerana ibu bapa mereka bersahabat baik.



Adam menurut kehendak ibu bapanya kerana tidak
mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya 
membantah kerana mempunyai kekasih hati, 
Dani (Faizal Yusup) tetapi selepas dipujuk oleh ibu bapanya, 
dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju. 
Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah 
bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka.



Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. 
Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala 
Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan 
Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering 
bergaduh. 



Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?



tue la serba sedikit sinopsis cerita yang berjaya mencuri hati 
dan masa zetty petang2..dan zetty mintak maaf kalau ade sesiapa 
yang col atau mesej masa tue memang zetty takkan layan.....
harap maklum sebarang pangilan akan dilayan selapas pukul 
9.00 malam....sebab lepas cerita adamaya,ada lagi satu cerita 
yang berjaya menarik perhatian zetty....iaitu Awan Dania.....
yela tue kan salah satu cita-cita zetty,walaupun tak tercapai,
dapat tengok kisah diawan biru...pun jadilah.....





p/s : best juga kawin pilihan orang tua nie....
disebabkan drama adamaya nie la zetty dah teringin nak kawin....
tapi nak yang macam adam la....sweet je.....hehheh

www.tips-fb.com

~MIMPI DIMALAM HARI.....~

Posted by zetty edryana | 10:33 PM | 1 comments »





Mimpi!!!!!! kata orang mimpi itu hanya mainan tido,
tapi kalau dah selalu mimpi yang sama macam mana??
takkan la satu kebetulan???
dalam 2,3 malam berturut2 zetty mimpi dipatuk ular....
kalau nak diikutkan kata orang-orang tua ,
kalau dipatuk ular maknanya ada orang nak masuk meminang...
takkan lah....zetty muda lagi......banyak lagi yang perlu belajar.....



Mula-mula zetty buat tak layan je la,,pastu dah banyak kali 
mimpi pasal ular nie,tiba-tiba terdetik dihati pulak nak tahu,
pasal tafsiran mimpi ....puas zetty cari buku ,
saja je nak tgok apa tafsirannya.....



orang kata mimpi ular nie ada kena mengena dengan jin,,,,
betul ke?????nak kata percaya tue taklah  sampai
100% percaya ,lagipun ramai orang cakap mimpi 
hanya mainan tido je kan.....huhuhuhu

zetty selalu mimpi kena patuk ular,
mimpi ular kelilingi tempat tidor zetty,memang
takut gila time tue,ular tue pulak ada macam-macam
bentuk,ada panjang ada pendek,ada besar dan ada juga yang kecik...
yang bercorak2 pun ada...
zetty pulak memang takut sangat dengan makhluk tuhan yang satu nie,
kenapa cari zetty,kenapa tak pergi tempat lain......



bila zetty rujuk kat mak zetty,mak cakap macam nie
"takkan lah muda-muda lagi dah nak dapat menantu
nanti dapat cucu,mintak2 la bagi lambat lagi...."
tue la diantara dialog mak zetty,,,,huhuhuhu

cari -punya cari jumpa la juga tafsiran mimpi pasal ular nie,

TAFSIRAN MIMPI MENGENAI ULAR

  • jika bermimpi digigit ular,akan mendapat pasangan hidup..
  • jika mimpi melihat ular yang banyak,maka pertanda                                                                            akan mendapat kebahagian yang tak terduga
  • jika bermimpi dikejar ular ,maka pertanda ada                                                                        seseorang yang mencintai anda
  • jika bermimpi melihat ular masuk dalam rumah                                                                                 maka pertanda akan datang tetamu yang membawa kebahagiaan
  • jika bermimpi dililit ular ,maka pertanda akan melaksanakan hajat..  


tapi kena belit dengan ular sawa macam mana pulak???
pernah sekali zetty mimpi macam tue,bukan kecik,dalam 2 meter panjang dia,
satu badan zetty dibelitnya,tapi zetty tak menyerah,zetty lawan habis-habisan....
heheheh tapi tak ingat la pulak sape yang menang sape yang kalah.....
bangun2 je berpeluh satu badan,rasa nak demam pun ada....tue la penangan ular......
tapi tunggu punya tunggu xde la pulak orang masuk minang...hehehehhe
mungkin belum sampai jodoh lagi kot......kalau ada jodoh tak kemana..... 
(。♥‿♥。) 






                                                                    

                    
P/S : : KESIMPULANNYA BASUH KAKI SEBELUM TIDUR....HUHUHU

(●*∩_∩*●)

www.tips-fb.com

~AL-FATIHAH BUAT ALLAHYARHAM ACIK SPIN~

Posted by zetty edryana | 10:25 PM | 4 comments »






Pada jam 7 malam tadi, penyanyi Achik Spin atau nama 
sebenarnya Abdillah Murad Md. Shari diberitakan telah meninggal dunia 
dalam sebuah kemalangan berhampiran Perhentian Nilai, PLUS iaitu di
KM 14 Lebuh Raya Kajang Seremban Sdn. Bhd. (Lekas).
Achik Spin dalam perjalanan pulang dari bersiaran langsung
di RTM untuk program Hits1 pada petang tadi.







Achik yang menumpang kereta sahabatnya menaiki kereta MPV Toyota Estima 
dikatakan terbabas dan melanggar papan tanda di lebuhraya. Arwah tersepit 
di dalam kereta yang terbakar. Nasib menyebelahi kawannya yang sempat
merangkak keluar dari kereta.
Jam 8 malam, polis dan anggota bomba masih lagi berada di lokasi nahas dan 
difahamkan mayat Allahyarham akan dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar di sini malam ini.
Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Supritendan Polis (ASP) Abd. Halil Abd. Hamzah 
mengesahkan kejadian tersebut.







Vokalis Spin ini dikenali ramai dengan lagu Paling Comel berduet dengan penyanyi 
sekampungnya, Siti Nordiana atau Nana. Achik Spin bernikah dengan Tasha atau nama 
sebenarnya HM Rosezaitul Suriani Wati pada 18 November 2005. Pada 9 Januari 2007, 
Tasha selamat melahirkan Putri Rania di Hospital Tunku Jaafar, Seremban. Namun, anak 
sulungnya itu meninggal dunia kerana dijangkiti penyakit derita demam panas selama 
seminggu dan disyaki mempunyai masalah dengan usus dalam perut.
















ZETTY INGIN MENGUCAPKAN SALAM TAKZIAH
BUAT SELURUH FAMILY ALLAHYARHAM.  






p/s : Al- Fatihah ..semoga rohnya ditempatkan dikalangan 
orang-orang beriman dan beramal soleh...Nampaknya tahun 2010
menyaksikan ramai sekali insan seni yang telah meninggalkan dunia
untuk mengadap ALLAH
YANG MAHA ESA

JANGAN LUPA TENGOK RANCANGAN 
JANGAN TIDO LAGI,PADA 21/4/2010
RANCANGAN TERAKHIR ACIK BERSAMA NANA... 




www.tips-fb.com

LELAKI MELAYU VS MAT BANGLA

Posted by zetty edryana | 11:46 PM | 2 comments »




Salam....dah lama zetty tak update blog zetty nie,
dah bersarang labah2 ......ish xde ke orang tlong kemaskan??/,,,
entry zetty kali nie,kisah-kisah tentang budak2 zaman sekarang,
malam tue zetty pergi makan2 dengan famly,zetty berlanja tau,...
buat adikku yang jauh di tronto,jangan bersedih k...
nnti balik ko belanja aku ...heheheh

Sedang zetty enak menikmati makanan yang lazat,
tiba-tiba disuatu  sudut zetty terpandang sesuatu yang 
memualkan,rasa nak termuntah pun ada...
bila terlihat gadis2 melayu yang tergedik2 
mengatal dengan MAT BANGLA...
zetty ulang lagi sekali,MAT BANGLA.....

WA HENSEM KE???

Gadis2 melayu yang tak ada maruah diri tue,
tanpa segan silu,bercium dan berpelukan dihadapan
klayak ramai...MASYARAKAT....`
KENAPA terlalu MURAH nya maruah gadis melayu sekarang,
zetty turut terasa malu yang teramat sangat...

Sebenarnya zetty terlalu kecewa,bila terbaca  dan terlihat 
sendiri didepan mata,kononnya MAT BANGLA lebih baik 
dari LELAKI MELAYU...paling kecewa bila ada gadis kita,
mengakui LELAKI MELAYU ,KASAR,SUKA BULI WANITA,
selain itu lelaki melayu SUSAH NAK DIPERCAYAI dan SUKA 
MEMPERMAINKAN PERASAAN WANITA,
zetty kecewa sangat2.....ia bagai merendah2kan MARTABAT lelaki
melayu dinegara ini,sunguh kejam bila gadis melayu MENGAGONGKAN,
mat bangla,yang datang menumpang dinegara kita,

Kepada gadis2 melayu,termasuklah diri zetty sendiri,
sedarlah ....sebenarnya mat bangla nie memang mulut manis,
bila mereka tak dapat pikat anda,berbagai kata manis yang keluar
dari mulut,mereka,tapi bila dah dapat,anda pasti akan menyesal...

  • anda akan dilayan sebagai hamba abdi,
  • anda juga akan didera,

Mat bangla juga,tak lokek DUIT,pandai menipu,
untuk mendapatkan sesuatu,tak percaya ke???
cuba anda try bercinta dengan diorang,,,,
zetty jamin,korang dah tak payah nak top up,
mat2 bangla nie,sangup top upkan .....
tapi korang jangan lupa pulak,setiap sen yang 
dilaburkan,pasti dia nak kan pulangan atau balasan......

GAYA JE LEBIH.....TAPI HAMPEH.......

Dengan kelebihan hudung mancung ,mereka agak segak,
berpakaian kemas ala2 nak pergi INTERVIEW JAWATAN N41 
DIJABATAN KERAJAAN....dengan mulut manis,
mengatur ayat,dan membodek,mereka mudah menundukkan wanita...
mat bangla nie,tak akan mengaku mereka nie dari keluarga yang susah,
jika ditanya mengapa datang malaysia????
mereka mesti menjawab untuk cari pengalaman,dikampung mereka 
sudah ada tanah,rumah besar,kereta 2,3 biji,dan sebagainya.....
mat bangla nie nmpak je baik,muka seposen,
tapi ....................................hati-hati.......
mereka nak kawin dengan anda sebab nak MOHON SEBAGAI
PENDUDUK  TETAP dinegara MALAYSIA YANG BERTUAH INI.....
disana bini dan anak dah berdozen2......


Zetty nak tanya pada LELAKI MELAYU,
BENARKAH MAKLUMAT YANG ZETTY DAPAT???

  • lelaki melayu kasar
  • tak romantik
  • suka mempermainkan wanita
  • hidung tak mancung
  • kedekut
  • tak pandai mengayat
  • berpakaian tak kemas
  • banyak yang tidak tulin....faham2 sendiri la.....

Andai benar seperti yang diatas,bersamalah kita perbaiki diri kita,
jadilah lebih romantik,penyayang,kuat agama,setia,jujur,dan janganlah ego sangat.

HIDUP LELAKI MELAYU
HENSEM JUGA LELAKI MELAYU


P/S : kepada gadis melayu janganlah pendek akal
dan terpikat dengan mat bangla atau mana2 lelaki asin,
lelaki melayu pun tak kurang hebatnya...
jangan bila dah terkena baru nak menyesal....

www.tips-fb.com

~O.K.B~

Posted by zetty edryana | 10:53 PM | 4 comments »



Selamat malam semua...jam menunjukkan pukul 10.21 pm..
pagi tadi semasa zetty bagun tido,tiba-tiba zetty
dapat satu mesej yang buat zetty senyum sendiri....
bak kata orang tua2 celek-celek mata dah dapat durian runtuh..

"TAHNIAH SIMCARD ANDA 
TELAH BERJAYA MEMENANGI 
RM30.000.00-DR "COCA-COLA"
NO PIN DT 2547
SILA HUB.OFFICE
014-783-8495
TERIMA KASIH"

Aduh macam tue la lebih kurang mesej 
yang zetty dapat pagi tadi......
kelakar pun ade,geram pun ada sebab 
pagi-pagi dah ganggu masa tido zetty...
pelik juga,ofis diorang nie pagi2 dah beroperasi...
rajin betul....tapi zetty x la layang sangat mesej tue,
zetty pun tido la balik.......

nak dijadikan cerita,lepas zetty tido balik,
zetty termimpi yang zetty menang betul2.....
mesej tue betul2 jadi kenyataan....
masa tue zetty dah berhenti keje,
hari-hari g shopping,best nya hidup masa tue,
masa tue zetty rasa semua barang terlalu murah....
semua barang zetty beli cash tau,no kad kredit ......


tapi sayang seribu kali sayang,
bila zetty tersedar semuanya hilang.....
aduh,sedihnya,,,bila la impian nak jadi kenyataan???/
malam nie zetty mintak2 la zetty dapat  sambung mimpi semalam...
dalam berapa jam je zetty dapat rasa macam mana jadi orang kaya segera....




p/s walaupun kita kaya atau harta melimpah  ruah
tapi kita jangan la lupa pada orang yang memerlukan,
bak KATA PEPATAH,kalau kita bawa KERETA tue,
pandang2 lah pada orang yang hanya naik MOTOR,atau BASIKAL,
jangan la lupa diri pulak...kita semua ASAL DARI KAMPUNG..HUHUHU~

www.tips-fb.com